Vi delar gärna med oss av
vår kunskap och våra erfarenheter

Hur kan inbound marketing, sales enablement och marketing automation hjälpa dig? Oavsett om du är ny inom området eller 
vill nörda ner dig, så kan du hitta all kunskap du behöver för att komma igång med affärsdriven marknadsföring här. 
Sales and marketing Andrea Ynnerman Sales and marketing Andrea Ynnerman

Anlita marknadsföringsbyrå eller göra det själv? Vi jämför skillnaderna!

Där är du, redo att dra in affärer med en klockren marknadsföringsstrategi. Frågan är, ska du ta in en extern marknadsbyrå som sköter biffen, eller ska du sätta ihop ett eget dreamteam inhouse? Låt oss gräva i fördelarna och nackdelarna med dessa två alternativ för att hjälpa dig fatta bästa beslutet för dig!

Läs mer
Sales and marketing Andrea Ynnerman Sales and marketing Andrea Ynnerman

Engagerade säljare säljer mer!

Vad skiljer stjärnsäljare och marknadsföringsproffs från andra? Jo - de är mer engagerade i sitt jobb. Allt fler studier visar att engagemang är vägen till högpresterande medarbetare, och om du lyckas skapa en kultur med högt engagemang så kan du bli belönad med både lyckligare medarbetare och högre försäljningssiffror.

Läs mer
Sales and marketing Andrea Ynnerman Sales and marketing Andrea Ynnerman

Experternas tips: Så här optimerar du marknadsbudgeten under slutet av året!

Året börjar lida mot sitt slut, men vad hände med budgeten? Lyckades du hålla den eller blev det stramt i år? Lågkonjunkturen har påverkat oss alla, och nu är det viktigt att se över kostnaderna så du faktiskt får ROI på dina marknadsinvesteringar. Låt oss gå igenom hur du bör prioritera din budget under slutet på året, innan tomten glider ner genom skorstenen.

Läs mer
Sales and marketing, Growth marketing Andrea Ynnerman Sales and marketing, Growth marketing Andrea Ynnerman

Silo vs Pillar Page – Vad är skillnaden och vad är bäst för din SEO? 

I den här artikeln går vi igenom två länk-strategier som används för att driva organisk trafik och öka sin hemsidas domänauktoritet, Pillar Pages och Silos. Båda strategierna är extremt populära (och effektiva) men blandas ofta ihop. Detta på grund av att de egentligen är ganska lika, förutom en viktig detalj – de fungerar olika bra beroende på vilket företag som använder dem!

Läs mer
Sales and marketing Andrea Ynnerman Sales and marketing Andrea Ynnerman

Sluta fokusera på dina ”vanity metrics” – lägg tiden på dessa mätetal istället!

Växer floran av mätetal i din organisation? Men du kan ändå inte riktigt kan dra de slutsatser du vill från kampanjer och insatser? Då kanske du fokuserar för mycket på så kallade ”vanity metrics” istället för att mäta det som faktiskt spelar roll. I den här artikeln går vi igenom vilka KPI:er du ska sluta fokusera på och vart du ska lägga tiden istället.

Läs mer