Vad vi gör

Vi jobbar med en enda sak affärsdriven marknadsföring. Att skapa förutsättningar för fler lönsamma affärer och tillväxt för dig som kund är det vi är experter på.

Hur vi skapar resultat för dig? Genom Sales Enablement. Med insatser som förenar sälj och marknad, såväl digitalt som analogt, kan du effektivisera din säljprocess och skapa en smidig köpresa för kunden.

Det viktigaste för oss är resultatet - att du får maximalt affärsvärde för varje investerad krona, och att försäljningsprocessen är friktionsfri för dig och samtidigt enkel för kunden.

  • Inbound marketing

    Inbound marketing är en etablerad strategi för att attrahera, engagera och få nya kunder via nyttjande av digitala kanaler. Men vi tycker att kombinationen av digitala såväl som analoga aktiviteter är det som fungerar bäst i en komplex B2B-värld. 

    För oss handlar inbound marketing om att veta vem du kommunicerar med, hur och varför. Alltså kundcentrerad - på riktigt!

  • Content Marketing

    Content marketing innebär att vi skapar relevant och värdefullt innehåll till vår målgrupp kontinuerligt. Genom vår huvudsakliga kommunikationskanal, vår hemsida, sprider vi artiklar, guider, filmer och annat innehåll som attraherar och engagerar vår målgrupp och publik. 

    Syftet är att vinna deras förtroende och visa på att vi kan deras värld och förstår deras utmaningar. 

  • Sales enablement

    Det ska vara smidigt och enkelt att sälja och bli kund. Det är vad sales enablement handlar om. En friktionsfri försäljningsprocess där marknad och sälj jobbar som ett team med det gemensamma målet att växa lönsamt. 

    Områden som segmentering, sales development, inbound marketing och sales enablement content är viktiga nycklar för att lyckas. På samma sätt är ditt CRM och dina processer också framgångsfaktorer för sales enablement.

     

  • Account Based Marketing

    Som marknadsförare har vi enorma möjligheter idag, men din framgång hänger inte på vilket verktyg du använder utan på din strategi och fokus. På samma sätt handlar inte ABM, Account Based Marketing, om ett verktyg för IP-annonsering. 

    ABM är en strategi med medvetna val för att fokusera på dina viktigaste kunder och konton. 

  • Marketing automation

    Marketing automation, MA, har länge varit hett inom datadriven marknadsföring. Det handlar egentligen om att automatisera vissa marknadsaktiviteter med hjälp av verktyg och system. Det gör att du kan vara relevant och personlig på ett väldigt tids- och kostnadseffektivt sätt. 

    Rätt implementerat kan marketing automation hjälpa dig att skapa fler kvalitativa leads och mer lojala kunder.

  • HubSpot

    Begreppet inbound marketing myntades av Hubspot och systemet är från grunden byggt för att jobba med just inbound och marketing automation på rätt sätt för att attrahera, konvertera och bygga starka kundrelationer. Vi kan inte klona oss hur gärna vi än vill. Så, för att kunna skapa värde för kunderna, bygga djupare och starkare relationer samt se till att just du är top-of-mind när kunden väl är redo för nästa steg, då behöver du digitalisera och automatisera din sälj- och marknadsprocess. Här är Hubspot ett riktigt vasst verktyg.