Vi delar gärna med oss av
vår kunskap och våra erfarenheter
Hur kan inbound marketing, sales enablement och marketing automation hjälpa dig? Oavsett om du är ny inom området eller
vill nörda ner dig, så kan du hitta all kunskap du behöver för att komma igång med affärsdriven marknadsföring här.
Insikter från ”Svenskarna och internet 2023” som påverkar din digitala marknadsföring
Årets upplaga av svenskarna och internet är släppt, och vi satt som vanligt bänkade framför datorn för att ta del av den rykande heta rapporten. I denna artikel sammanfattar vi och tolkar in de resultaten som är relevanta inom området för digital marknadsföring.
Marknadsstrategi – vad bör den innehålla, vad ska man tänka på?
Marknadsstrategin är hela planen för hur du ska hantera din marknadsföring utifrån var företaget är just nu, till dit du vill nå. Här går vi igenom allt en marknadsstrategi bör innehålla och vad du ska tänka på under vägens gång.
Minimera friktionen i er säljprocess - 3 rutiner som optimerar ditt CRM
Trött på att det saknas viktig information i ert CRM? Uppstår det frustration i teamet när ett välformulerat säljmail studsar tillbaka? Så behöver det inte vara! Sätt dessa 3 rutiner på plats så kommer säljprocessen bli en smooth ride framöver.
Hur du växer som B2B-företag på TikTok – 4 konkreta exempel
För några år sen var majoriteten av företagsägare övertygade om att TikTok var en app för ungdomar som främst gick ut på dans och underhållning. Nu är året 2023 och listan på antalet företag som får in kunder och växer sitt varumärke via TikTok, blir allt längre. Men hur ska man göra som B2B-företag?
Vanligaste förkortningarna för dig som jobbar med digital marknadsföring
Även om du jobbat flera år med digital marknadsföring kan det vara svårt att ha koll på alla engelska förkortningar som används. Därför har vi skapat denna ordlista som hjälper dig hänga med i snacket.
5 digitala marknadsinsatser som du ska begrava för gott!
All digital marknadsföring är inte bra marknadsföring och vissa insatser som fungerade väl för några år sedan, är mindre hjälpsamma idag. Vilka är de här marknadsinsatserna och hur kommer det sig att de inte längre fungerar?
Hur du väcker känslor hos din målgrupp
Copy som bara bygger på logik är sällan effektiv om målet är att sälja. Det som särskiljer de bästa kampanjerna från de mediokra, är huruvida copyn väcker känslor hos de som läser. Läs artikeln för att lära dig hur du ska göra.
Optimera hemsidan: Höj conversion rate och sänk bounce rate med rätt design och UX
Skulle du vilja öka trafiken till er hemsida? Önskar du att fler besökare konverterade till faktiska leads? Då ska du satsa på en användarvänlig hemsida. Med UX och rätt typ av design hjälper du dina besökare att hitta det de söker.