HubSpot

HubSpot

HubSpot är marknadens ledande plattform för marketing automation. Det vill säga ett system för att på ett automatiserat sätt stötta kunden i den digitala köpresa. Det omfattar sälj, marknad och leverans, det vill säga hela kunden resa. Att vissa aktiviteter automatiseras med hjälp av ett system som HubSpot är ett väldigt tids- och kostnadseffektivt sätt att bygga och bibehålla kundrelationer.

HubSpot grundades för över 15 år sedan och var då en app för marketing automation. Idag är det en plattform för tillväxt. Systemet omfattar CRM (Customer Relationship Management), Marketing och Sales automation, CMS (Content Management system) samt servicefunktioner som kundenkäter, frågor och svar, ticket-hantering etc.

Varför HubSpot?

HubSpot grundades för över 15 år sedan och var då en app för marketing automation. Idag är det en plattform för tillväxt. Systemet omfattar CRM (Customer Relationship Management), Marketing och Sales automation, CMS (Content Management system) samt servicefunktioner som kundenkäter, frågor och svar, ticket-hantering etc.

Begreppet inbound marketing myntades av Hubspot och systemet är från grunden byggt för att jobba med just inbound och marketing automation på rätt sätt för att attrahera, konvertera och bygga starka kundrelationer. Vi kan inte klona oss hur gärna vi än vill. Så, för att kunna skapa värde för kunderna, bygga djupare och starkare relationer samt se till att just du är top-of-mind när kunden väl är redo för nästa steg, då behöver du digitalisera och automatisera din sälj- och marknadsprocess. Här är Hubspot ett riktigt vasst verktyg.

Dessutom får du tillgång till allt som säljare och marknadsförare behöver på ett och samma ställe. CRM, CMS, verktyg för e-post, social media, analys och rapportering, automatisering etc. Dessutom har HubSpot flest integrationer i världen, så skulle du behöva koppla ihop HubSpot med något annat system finns nästan alltid en färdig integration att använda.

På Smarkit hjälper vi dig att implementera och komma igång med HubSpot snabbt och enkelt. Det kan vara allt från att utbilda, och coacha till att operativt göra arbetet i HubSpot när ni inte hinner själva. Det kan innebära;

  • Utbildning och coaching för att få igång dina säljare och marknadsförare som ska jobba i HubSpot.
  • Strategi för din satsning på marketing automation. En strategi som fokuserar på att ta okända besökare hela vägen till ambassadörer för ditt varumärke.
  • Implementering av HubSpot från start till mål. Du får all hjälp du behöver för att komma igång och jobba i systemet.
  • Bygga kampanjer, dashboards och flöden i HubSpot. Operativt stöd när ni själva inte hinner
  • Rådgivning kring funktionalitet och användningsområden.
  • Optimering av dina flöden och aktiviteter i HubSpot. Vi analyserar det som fungerar och det som behöver justeras och kommer med rekommendationer till optimering.

Vad kostar HubSpot?

HubSpots CRM är gratis. Du har ingen begränsning i antal användare eller liknande, utan det är gratis på riktigt. Dock är det en väldigt grundläggande nivå gällande funktionalitet. Vill du lägga till någon av de övriga produkterna inom försäljning, marknadsföring eller service så kan du välja mellan nivåerna: Starter, Professional eller Enterprise. 

Här hittar du hela prisbilden.

Vill du ha en demo av HubSpot? Vi fixar det!